ON KURT & COURTNEY: WHAT I THINK IN THE METAPOLITICAL TIME

Post new topic   Reply to topic    JULIEN DORÉ + DIG UP ELVIS Forum Index -> Collective Space (multilingual) / Espace collectif (multilingue) -> PUBLISHERS / ÉDITEURS -> Orphée
Author Message
Orphée
Administrateur

PostPosted: Wed 13 Feb - 18:42 (2008)    Post subject: ON KURT & COURTNEY: WHAT I THINK IN THE METAPOLITICAL TIME Reply with quote

What I think on Kurt & Courtney in the metapolitical and dualistic time
Ce que je pense de Kurt & Courtney au temps dualiste et métapolitique

Whatever are the circumstances of the death of Kurt Cobain and even if it was not a suicide but a murder, at least not a suicid having take place such as said, I refuse to be concerned by charges informers against an alive person who was not present in the place and indeed who was not herself the object of the justice on this subject.
Quelles que soient les circonstances de la mort de Kurt Cobain et même s'il ne s'agissait pas d'un suicide, du moins qui ne se soit pas passé tel que dit, je refuse d'être concernée par des accusations délatrices à l'encontre d'une personne vivante qui ne se trouvait pas personnellement sur les lieux et d'ailleurs qui à juste titre n'a pas elle-même fait l'objet de la justice à ce sujet.

I take Courtney as she is, in her public challenge AFTER the death of Kurt Cobain. And this challenge, integrating the demand of the free existence, and the collective debate on the question of the property of the creation, appears to me a just fight. Thus in collective title I personally assume Courtney Love, whatever she collapses or not under the weight of the money and although she made or would not make previously. I respect her as person.
Je prends Courtney comme elle est, dans son défi public APRÈS la mort de Kurt Cobain. Et ce défi, intégrant la revendication de la libre existence, et le débat collectif sur la question de la propriété de la création, me paraît un juste combat. Donc j'assume à titre collectif Courtney Love, qu'elle s'écroule sous le poids de l'argent ou pas et quoiqu'elle ait fait ou pas auparavant. Et je la respecte en tant que personne.

The question is the one of the family of Kurt Cobain in particular of Frances his daughter-- whom he had from Courtney Love as the mother. Yet now Frances is adult and seen her views through her declarations she is far from being stupid. Consequently I find that it is interventionist to pursue demands on the possible update of which today does not look more than her respective very private problem. If she makes it nothing it is not to Kurt's posthumous fans (may be I am of them), to make it instead of her. The question is from her beloved father but dead and of her beloved or not beloved -- who care? --mother but alive. Ethically in the healthiest of the situation there remains that we must assume the proper life, what means to respect the life and the personality of the survivors of the history such as they exist and of the direct descent from Kurt Cobain.
La question est celle de la famille de Kurt Cobain et notamment de la fille qu'il a eue avec Courtney Love : Frances. Frances est adulte maintenant et bien loin d'être une imbécile vu ses déclarations. Par conséquent je trouve ingérent de poursuivre des revendications dont la mise à jour éventuelle aujourd'hui ne regarde plus qu'elle. Si elle n'en fait rien il n'appartient à personne de le faire à sa place. Il s'agit de son père qui l'aimait mais qui est mort, et aussi de sa mère que celle-ci l'aime ou pas -- qui doit s'en soucier ? -- mais qui est vivante. Serait-on passionné par l'oeuvre de Cobain (ce qui est aussi mon cas), il reste au plus sain de la situation, et en terme d'éthique, de devoir assumer la vie elle-même, c'est-à-dire de respecter la vie et la personnalité des survivants de l'histoire tels qu'ils existent et de la descendance directe de Kurt Cobain.

Please: Respect.
S'il vous plait : respect.

The United States and allies-- such as us-- when they meet themselves into a Patriot Act above the popular poverty inside the country and above wars led outside against all which does not look like them have other fights of justice having to be lead but not the probable/unprobable truth on who has killed, murdered or helped to suicide, or conveniently settled the suicide of Kurt Cobain with him or against him... Forgive me the expression : we should not make a mistake about the appropriate fights of nowday...
Les Etats-Unis et alliés (tels que nous), quand ils se retrouvent avec un Patriot Act pour couvrir la misère populaire à l'intérieur du pays et leurs guerres menées à l'extérieur contre tout ce qui ne leur ressemble pas, ont d'autres luttes de justice à mener que de savoir qui a tué Kurt Cobain -- ou lui-même. Pardonnez-moi l'expression : nous ne devons pas nous tromper de combat...

All the best and the worst documentations on the circumstances of the death of Cobain is today available for the valid information to the public. It is useless to add it by the harassment of Cobain and Love's daughter neither by leading the boycott of Courtney Love (nor by the boycott of the critical and ideological supports of her collective position, or of her fans, on MySpace or somewhere else).
Toute la documentation du meilleur et du pire sur les circonstances de la mort de Cobain est aujourd'hui disponible pour l'information valable du public. Il est inutile d'en ajouter par l'engagement d'un boycott de Courtney Love ni de celui de ses soutiens critiques ou idéologiques eu égard à ses propres engagements collectifs, ni de ses propres fans, sur MySpace ou ailleurs.

Such is my respective position about this question.
Telle est ma position respective sur la question.

CC Orphée @ http://juliendoredigupelvis.level52.com as author
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

both published on http://www.myspace.com/alinowar

_._._.__._._._.__._.__._._._._._._____.
Ali No War http://www.myspace.com/alinowar
Back to top
Publicité

PostPosted: Wed 13 Feb - 18:42 (2008)    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    JULIEN DORÉ + DIG UP ELVIS Forum Index -> Collective Space (multilingual) / Espace collectif (multilingue) -> PUBLISHERS / ÉDITEURS -> Orphée All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Administration Panel | Free forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation